Karriär

De säljer sig själv – som appar

När studenterna på app-utbildningen på Hyper Island skulle söka praktikplats var det givet hur de skulle marknadsföra sig. De skapade internstore.com och säljer sig själv som appar.

Publicerad

När det blev dags för den första kullen app-studenter på Hyper Island att söka praktikplats bestämde de sig för ett helt eget sätt att marknadsföra sig.

–  För oss är Appstore en av de naturliga marknadsplatserna, det är där våra framtida jobb kommer att landa. Då fick vi idén och tänkte ”shit, vad händer om vi säljer oss själva som mobilapplikationer?”, säger Sandra Stadelmann, student och projektledare för kampanjen på Hyper Island, till dagensmedia.se

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här