Fordon

Så ska en riktig Saab se ut (del 5)

Steven Wade på Saabsunited.com hjälpte Ny Teknik med läsarenkäter. Nu kommenterar han resultatet på sin sajt.
Mikael Lugnegårds Saab.
Bildesignern Johan Wejedal poserar framför egen kamera med Ny Tekniks uppslag i nummer 7 2010.
Johan Wejedals tolkning av Ny Teknik-läsarnas önskemål om en Saab med Saabs själ.
Johan Wejedals skiss på en strömlinjeformad Saab 9-1.
Johan Wejedals vision av nästa 9-3 Aero, ritad samma dag som Spyker och GM gjorde upp om Saab.
Saab 9-5 X - Johan Wejdals version av en lyxid Saab-sedan.
Saabs konceptbil från 2008 som inspirerat många av förslagen - en kompaktare Saab än dagens 9-3.
Saab 96 Sport från 1964.
En Saab 9-3 i göteborgaren Marcus Leidefeldts vision, inspirerad av konceptbilden Aero X.
Ny Teknik-läsaren Binos idé om en bränslesnål Saab - en blandning av Saab 92 och VW L1.
Saabskiss från One Team, inskickad av Patrik Norström på Dinor Design.
En Saabillac -59 monterad av Håkan Nilsson i Frölunda.
Saab Aero Heritage ritad av Mikael Lugnegård på Lugnegård Design.

Både älskad och hatad. Det är de internationella reaktionerna på Ny Tekniks förslag till en upphottad Saab 96:a som framtidsbilen för Saab.

Publicerad

-Jag kan direkt säga att Ny Tekniks droppformade retro-Saab är ganska kontroversiell om jag känner mina läsare rätt, skrev Steven Wade i ett mejl till Ny Teknik i natt efter att han fått över bilder och texter i engelsk översättning.

Han har publicerat Ny Tekniks artikeltexter bildesignern Johan Wejedals Saabbilder i en artikel som snabbt fick över hundra kommentarer på Saabsunited.com.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här