GÄSTBLOGG: En yrkesgrupp som förtjänar uppmärksamhet

Alla branscher har medarbetare eller yrkesroller som jobbar lite i det tysta och som inte får den uppmärksamhet de förtjänar. Fredrik Axegård hyllar några som borde hyllas oftare. 

Bokhandeln har bokhandelsmedhjälparen eller säljaren som förväntas kunna allt om sortimentet, nyheter som är på gång, ta emot kunder, jobbar varannan helg, ha låg lön, ska jobba med merförsäljning, alltid säga ”hej” med ett leende till alla kunder som kommer in i butiken (hög risk att få nedslag från en ”mystery shopper” annars = inte populärt på vissa servicekontor). Förlagen har redaktörerna som ska se till att en bok blir läsbar (om författaren inte gjort sitt jobb i alla fall).

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS