Höstens Böcker 2015 Facklitteratur Sayed Nestius

Att slå igenom i sociala medier är lite som att slå igenom i verkliga livet: förutom att ha ett bra budskap måste du vara ärlig, lyhörd, påläst och gärna ha glimten i ögat. Och framför allt måste du vara där din målgrupp är. Eftersom många tillbringar mer än en tredjedel av sin fritid på sociala medier är det inte helt otänkbart att du också borde göra det.

   Sedan jag fick tillgång till internet har jag varit uppkopplad och aktiv i olika onlinesamhällen. Det började med Göteborgs universitets digitala anslagstavla 1996 där jag dagligen diskuterade studentliv. När jag blev styvmamma sex år senare gick jag med i den internetbaserade föreningen Styvmorsviolen och delade vardagsbekymmer och glädjeämnen med ett hundratal andra styvföräldrar, och när sociala medier kom var det inte främmande för mig att starta Twitter-, Facebook- och Snapchatkonto för att interagera med min omvärld. Flera av människorna jag träffat online har blivit vänner till mig även i köttvärlden, det vill säga den värld där vi träffas AFK (away from keyboard).

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS