Från tolv till tusen evenemang

Använd nätet för att locka in folk i din bokhandel! Uppmaningen från Margie Tucker, ansvarig för sociala medier och marknads­föring på Books Inc, grundas i ett decenniums medvetet arbete att med den egna hemsidan dra in kunder i bokhandeln. Där satsar Books Inc på »upplevelsen du inte kan ladda ner«.

Publicerad

ks Inc, en oberoende bok­handelskedja med tolv butiker i Kalifornien, lanserade sin webbplats 1998, tre år efter att Amazon lagt upp sin nätbokhandel. Tolv år senare säljer Books Inc knappt några av sina bästsäljare via hemsidan – av nära 18 900 sålda exemplar av The Kite Runner och 9 000 av The Girl with the Dragon Tattoo gick inte en enda via Booksinc.net. Varför då ha en hemsida? frågade Margie Tucker retoriskt.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS