Audible besöker Meg

Eric Nuzum på Audible

Eric Nuzum, chef för originalinnehåll på Audible, besöker Meg i september. Han ska bland annat prata om hur ljudbokstjänsten jobbar med användardata för att skapa relevant material. 

Publicerad

Mediedagarna i Göteborg, Meg, ligger i år i anslutning till Bokmässan och väljer i och med det att fokusera mer på bokbranschen. Som ett steg i den riktningen har man bjudit in Eric Nuzum. Han har tidigare jobbat med bland annat poddar på National Public Radio (NPR), men sedan två år tillbaka är han på Amazons Audible. Där har han utvecklat tjänstens originalinnehåll, som vänder sig till Audibles och Amazons Prime-kunder. Än så länge handlar det främst om produktioner som i stor utsträckning liknar radioprogram. Bland annat gör de serien Sincerly, X, tillsammans med TED, som gör sina berömda TED-talks på nätet.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS