Tillbaka

Bookbeat i DN-samarbete

2018-11-05
av Emma Olsson
Niclas Sandin, vd för Bookbeat.
Foto: Sara MacKey

Bookbeat och Dagens Nyheter inleder ett samarbete – som ger DN-prenumeranter kraftig rabatt på abonnemangsavgiften.

Bonnierföretagen inleder sitt samarbete med att ge DN:s digitala prenumeranter förmånligare pris hos streamingföretaget, 99 kronor i stället för 149.
Det innebär att Bookbeat får möjlighet att nå 150 000 digitala tidningsprenumeranter.

– Det främsta syftet är att nå fler lyssnare genom att samarbeta med en partner som har en stor målgrupp med bevisad betalningsvilja för digitalt innehåll. Ett eventuellt utökat samarbete är inte främmande om vi hittar något vettigt som passar båda parter, men det får framtiden utvisa. Just nu är fokus på då att få detta samarbete att lyckas, säger Niclas Sandin, vd för Bookbeat, till SvB.

– Genom en sampaketering kan vi erbjuda ett förmånligt pris för de som är intresserade av att prova båda produkterna. Vi ser det som ett mervärde till våra prenumeranter, säger Anna Åberg, chef för DN.se, i ett pressmeddelande.
Erbjudandet gäller både nya och befintliga kunder.
– DN har verkligen lyckats exemplariskt med att öka betalningsviljan för digitalt innehåll med hög kvalitet. För oss blir de en klockren partner när vi förmodligen har likvärdiga målgrupper, säger Niclas Sandin, i pressmeddelandet.

Det är enkelt att hålla sig à jour

Det är enkelt att hålla sig à jour med allt som händer i branschen via Svensk Bokhandels sajt. Ännu enklare blir det om man abonnerar på våra nyhetsbrev. Varje gång vi lägger ut en större nyhet landar ett mejl i din inbox. Samma sak på fredagar då vi antingen summerar veckans händelser eller aviserar ett nytt nummer av tidningen.