Läromedel ska bredda affären

Till vänster Eva Skarp, förläggare och produktutvecklare, till höger Marie Carlsson, chef för Bonnierförlagen Lära.

2011 såldes Bonnier Utbildning till finska Sanoma. 2018 gör Bonnierförlagen en ny satsning på pedagogisk litteratur under etiketten Bonnierförlagen Lära. Varför just nu?

Publicerad

Bonnierförlagens nya linje med pedagogisk litteratur ut­vecklas tillsammans med Bonnier Carlsen och projektleds av Marie Carlsson, chef för Bonnierförlagen Lära. Både hon och förlagschef Jonas Byström säger att tajmingen för projektet delvis är sammanflätad med Bonnier Carlsens position, där de inte kan ha som strategiskt mål »att ta en halv procent till« utan i stället vidga perspektivet, det vill säga bredda affären – inte utöka den befintliga.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS