Risk för priskrig på Internet

Nu är priskriget igång på Internet. I slutet av juli öppnade AdLibris, ²Till Boken². Liksom den amerikanska förebilden, Amazon.com, kommer huvudmännen inte från bokbranschen och liksom Amazon prioriteras pris och snabb leverans.

Publicerad

ref="http://www.adlibris.se"target="blank">AdLibris startades av fem personer med bokintresse, tekniska kunskaper och andra ordinarie jobb. Seelig bidrar med databasen på ungefär 30 000 titlar och fungerar också som lager och distributör. AdLibris huserar på Postens Torget på Internet vilket hjälpt dem att redan efter en månad utan marknadsföring nå samma volymer som Akademibokhandelns Internetbokhandel hade i våras, eller ungefär tio beställningar per dag.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS