Skolmarknaden trögare än väntat för Liber

Dubbelt så många elektroniska läromedel sedan förra året. Så ser det ut hos Liber, men tyvärr inte ute på skolorna.     - Det behövs mer information om produkterna, säger Peder Hägerström på Liber.

Publicerad

heten i medierna står inte i proportion till användandet. Det går trögt, mycket trögt. Ändå finns produkter och online-tjänster på plats och de är bra. Nu verkar det handla om att väcka lärarkåren med marknadsföring - och om att få föräldrar att gå till Åhléns och köpa hem pedagogisk cd-rom till sina skolbarn. Att elektronisk utgivning ska hjälpa Liber att försvara positionen som marknadsledare är däremot höjt över varje tvivel.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS