Tillbaka

Uppmanar förlag att ta socialt ansvar

2017-10-13
av Kalle Laxgård

Hilary Murray Hill, vd för Hachettes Children’s Group, höjer rösten för att förlag ska ta ett större socialt ansvar, skriver Bookseller. Under sitt inledningstal under Booksellers barnbokskonferens i slutet av september varnade hon för att många unga tillbringar allt mer tid på sociala medier, vilket kan leda till oro och ångest.
   Hilary Murray Hill menar att unga funderar över både sexualitet och könstillhörighet mycket tidigare och att förlagen måste vara medvetna om och agera utifrån detta.
    – Förläggeri är en affärsverksamhet, men vår produkt har en större, social mening. Detta måste vi tänka på för att lyckas i framtiden.

Det är enkelt att hålla sig à jour

Det är enkelt att hålla sig à jour med allt som händer i branschen via Svensk Bokhandels sajt. Ännu enklare blir det om man abonnerar på våra nyhetsbrev. Varje gång vi lägger ut en större nyhet landar ett mejl i din inbox. Samma sak på fredagar då vi antingen summerar veckans händelser eller aviserar ett nytt nummer av tidningen.