Världsbokvecka ökar försäljningen

Anna Engström, projektledare för Världsbokveckan.

På lördag startar Världsbokveckan.


30 000 böcker kommer att delas ut gratis i bokhandeln till landets sjuåringar. Förra året bidrog kampanjen till att öka försäljningen i butikerna.

Publicerad

För tredje året i rad ordnar Bokhandlareföreningen i samarbete med förlagen Rabén & Sjögren och Bonnier Carlsen Världsbokveckan för att sätta fokus på barns läsning. Årets gratisbok är två titlar i en bok, som kan läsas från två håll: Vi vill ha disco av Helena Bross/Christel Rönns och serieboken Trollskogen av John Holmvall. Alla sjuåringar som går in i bokhandeln och säger: ”Läsa är kul”, får en bok.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS