Tillbaka

GÄSTBLOGG: Det krävs så lite

2016-06-20

Vart vill du resa?  Till Eksjö. Vill du resa till Falun, stämmer det? NEJ, TILL EKSJÖ! Visst har vi alla erfarenhet av röststyrda kundcenter eller blanketter som ska fyllas i digitalt som man inte alltid får till. 

Numer är det tänkt att vi ska göra det mesta själva och i vissa fall fungerar det alldeles utmärkt medan i andra fall hade det inte skadat att ha en ”riktig” person att prata med.

Vi märker att den personliga servicen som vi erbjuder är något våra kunder ofta saknar. Dessutom är god service vårt största konkurrensmedel och vi älskar att hjälpa till. När en kund kommer in bara för att berätta att boken vi tipsat om var ”helt fantastisk” blir vi lika glada som kunden. Att hitta den perfekta boken till just Dig är vår drivkraft.

Men att vara bokhandlerska i en butik som vår betyder så mycket mer än att bara sälja böcker. Vi skulle även bland annat kunna titulera oss turistvärdinnor, psykologer eller korsordsexperter. Vi kan få frågor om allt mellan himmel och jord och vi gör vårt bästa för att hjälpa våra kunder. När de äldre, exempelvis, drabbas av lätt värmeslag bistår vi med både vatten, stol och skjuts hem. När pappershandeln inte har norska flaggor i lager klipper och klistrar vi ihop några stycken och så har vi en nöjd kund till. Även om dessa tjänster inte ingår i vårt ”egentliga” arbete gör vi det ändå. I de flesta fall kräver det en minimal insats från vår sida men kan betyda väldigt mycket för kunden. God service lönar sig alltid!