Tillbaka

Inköpsassistent

Förlagssystem erbjuder logistiktjänster och våra största uppdragsgivare är bokförlag, internet-bokhandlare samt bokklubbar. Vi har Sveriges bredaste sortiment av böcker mot återförsäljare. Vi erbjuder även tredjeparts logistiktjänster till marknader utanför bokbranschen, under varumärket Proflog. Vi tar hand om hela kedjan från inleverans, lagring, plock & pack till utleverans, samt erbjuder tjänster för kundservice, transporter och import/export administration. Vi riktar vårt erbjudande till grossister / agenturer, butikskedjor, tillverkande företag och till e-handeln som kan nyttja vår mångåriga kompetens av effektiva logistiklösningar.

Förlagssystem omsätter cirka 250 Mkr och har omkring 220 anställda. Huvudkontoret är beläget i Stockholm medan lagret, produktionen och flera administrativa funktioner finns i Falun.

Inköpsassistent

Förlagssystem fortsätter sin tillväxtresa och Affärsområdet Grossisten som köper in böcker från svenska och utländska förlag för att sälja vidare till återförsäljare, behöver nu utöka med en Inköpsassistent som kan stödja teamets inköpare i deras arbete. Har du högt eget driv, är noggrann och strukturerad samt har ett stort kundfokus, då kan denna tjänst vara något för dig!

I rollen som Inköpsassistent är huvuduppgifterna att administrera artikel Masterdata, hantera kundärenden, reklamationer och returer. Du kontrollerar även fakturor och utför leversansbevakning.

I arbetet har du löpande kontakt med nya och befintliga leverantörer och kunder samt ansvarar för administrationen kring dem. Det ställer höga krav på att du är serviceinriktad och har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift samt att du är bekväm med att uttrycka dig på båda språken. En god förutsättning är att du har erfarenhet av att ha många kontaktytor.

Du ansvarar för artikel Masterdata i affärssystemet samt marknadsför dem via mailutskick och webpublicering. Vi använder systemet Styr, så kunskaper i det är meriterande likaså erfarenhet av bokbranschen.

Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i administrativa processer och är noggrann. Du behöver också ha mycket goda kunskaper i Excel. Du gillar struktur och ordning samtidigt som du är flexibel i stort som smått. Huvudfokus är att ge mycket god service till kunder och att ha ett gott samarbete med dina kollegor.
Du kommer hälsas varmt välkommen av ett inköpsgäng med högt i tak, flera projekt på gång samtidigt och många kontaktytor, både internt inom Förlagssystem och externt med våra leverantörer och kunder.

Anställningen
Tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad 100 %. Provanställning tillämpas.

Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsort för denna anställning är Stockholm.

Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Grossistchef Camilla Berggren, telefon: 08-657 19 25 eller epost: camilla.berggren@forlagssystem.se


I samband med denna annons undanber vi oss kontakt med försäljare av annonserings och rekryteringshjälp!

Din ansökan med personligt brev och meritförteckning vill vi ha senast den 18 april 2021 till jobb@forlagssystem.se.  Skriv ”Inköpsassistent” som mailrubrik.

Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden löpt ut.

Plats:

Stockholm

Kontaktperson:

Grossistchef Camilla Berggren

Kontaktuppgifter:

08-6571925 eller camilla.berggren@forlagssystem.se

Publicerad den:

2021-04-06

Sista ansökningsdag:

2021-04-18

Det är enkelt att hålla sig à jour

Det är enkelt att hålla sig à jour med allt som händer i branschen via Svensk Bokhandels sajt. Ännu enklare blir det om man abonnerar på våra nyhetsbrev. Varje gång vi lägger ut en större nyhet landar ett mejl i din inbox. Samma sak på fredagar då vi antingen summerar veckans händelser eller aviserar ett nytt nummer av tidningen.