Så bemöter amerikanska bokhandlare coronarädslan

Books Inc. i Mountain View.

En rundringning som den amerikanska branschtidningen Publishers Weekly gjort med oberoende bokhandlare visar att många ser en inbromsning av försäljning. Några lanserar därför digitala kampanjer för att locka kunder.

Publicerad

För den tio butiker stora bokhandelskedjan Books, Inc., som har sina butiker på västkusten, började bokförsäljningen mattas av redan under förra veckan. Hårdast drabbade är de två butikerna på flygplatsen i San Francisco, skriver Publishers Weekly. Men samtliga av kedjans tio butiker har sett färre besökare sedan coronaviruset börjat spridas i USA. I ett försök att rädda försäljningen har Books, Inc. lanserat en digital kampanj där man erbjuder kunderna fri frakt om man beställer online.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS