KRÖNIKA

"Allt går att sälja med mördande reklam"

Karin Wahlén.

I snåla tider är det lätt att tro att säkra kort i form av välförpackade böcker som pryds av kända ansikten är enda vägen till framgång. SvB:s gästkrönikör Karin Wahlén efterlyser kvalitativa berättelser – i alla olika former.

Publicerad Senast uppdaterad

En av mina favoritböcker som barn var Olssons pastejer av Peter Cohen, med illustrationer av Olof Landström. Pappa högläste den om och om igen och kunde göra de mest fantastiska imitationerna av fabrikör Olsson med de berömda pastejerna. Olsson använde nämligen bara de bästa råvarorna. Det möraste köttet, den finaste löken, de läckraste champinjonerna och de ädlaste kryddorna. Men en morgon när Olsson kommer till fabriken märker han att allt inte står rätt till. Kamrer Ström har dragit med alla pengar. Hur ska Olsson nu ha råd med de allra finaste och läckraste ingredienserna till sina pastejer?

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS