Tillbaka

Bokia får ny marknadschef

1997-05-16
av Fredrik Lindberg
Bokias rekrytering av en marknadschef efter Lena Röstberg är klar. Erik Engström, 48 år, tillträder tjänsten den 1 augusti.

är uppvuxen och bosatt i Göteborg och sedan drygt tio år vd för Stroede Print Media. Företaget arbetar med direktmarknadsföring åt bland annat förlag, foto- och postorderföretag.
    - Jag jobbar redan i dag med en stor del av de förlag som finns och har känt Bokia i många år. Det ska bli en jätteutmaning att arbeta för Bokia. Böcker är både roliga och seriösa produkter, som man gärna anstränger sig för att marknadsföra, säger Erik Engström.
    Stroede Print Media fanns tidigare inom Esseltekoncernen. Det var också där som Erik Engström först kom i kontakt med bokmarknaden, som vd-assisten på Wezäta Melins med förlag. I botten är han civil ekonom, med examen från Handelshögskolan i Göteborg.

Det är enkelt att hålla sig à jour

Det är enkelt att hålla sig à jour med allt som händer i branschen via Svensk Bokhandels sajt. Ännu enklare blir det om man abonnerar på våra nyhetsbrev. Varje gång vi lägger ut en större nyhet landar ett mejl i din inbox. Samma sak på fredagar då vi antingen summerar veckans händelser eller aviserar ett nytt nummer av tidningen.