Förlagen behöver bokhandeln

Bokhandeln har större problem i Sverige än i de flesta länder i väst­världen, men förutsättningarna för den traditionella bokhandeln håller på att förändras överallt. Den svåra frågan är inte om bokhandeln behövs utan hur den skall kunna bli framgångsrik. Den vägen är full av hinder. Förlagen måste – som leverantörer redan gjort i andra branscher – definiera en genomtänkt och uthållig multikanalstrategi där bokhan­deln har en viktig roll. Och bokhandeln måste profilera sig, värna om sin särprägel och – inte minst – på ett målmedvetet sätt minska sina kostnader, skriver Kjell Bohlund och Bengt Brodin i sin analys. Denna analys ä

Publicerad

tveckling av en undersökning gjord på uppdrag av Svenska Förläggare­föreningen.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS