Tillbaka

Ju billigare desto bättre

1997-08-22
av SvB
Macmillan har sänkt priserna på sina 20 multimediatitlar för att få fart på försäljningen. De flesta hamnar nu på runt 200 kronor.     Enligt en rapport från brittiska Book Marketing Ltd är återfö...
Macmillan har sänkt priserna på sina 20 multimediatitlar för att få fart på försäljningen. De flesta hamnar nu på runt 200 kronor.
    Enligt en rapport från brittiska Book Marketing Ltd är återförsäljarnas viktigaste framgångsfaktor just priset. Sally Taplin, butikskedjan Waterstones multimediaansvarige, säger till tidningen Bookseller att konsumenterna har blivit mer villiga att chansa på lågpristitlar.

Det är enkelt att hålla sig à jour

Det är enkelt att hålla sig à jour med allt som händer i branschen via Svensk Bokhandels sajt. Ännu enklare blir det om man abonnerar på våra nyhetsbrev. Varje gång vi lägger ut en större nyhet landar ett mejl i din inbox. Samma sak på fredagar då vi antingen summerar veckans händelser eller aviserar ett nytt nummer av tidningen.