Tillbaka

Prisas för lojalitetsprogram

2019-05-14
av Kalle Laxgård
Foto: Sara Mac Key

Förra året nominerades Akademibokhandeln till Retail awards men vann inte. I år gick kedjan hela vägen.

Akademibokhandelns vänner kammade hem priset Årets lojalitetsprogram under den årliga Retail awards-galan på måndagskvällen. Motiveringen lyfte bland annat fram hur kedjan använt kundklubben för att positionera sig bland näthandel och prispress.

– Att vi står som vinnare är fantastiskt roligt och ett glädjande kvitto för allt arbete som skett i hela organisationen för att möta våra kunder på allra bästa sätt, säger Akademibokhandelns marknadschef, Cecilia Helsing, i ett pressmeddelande.

Att lyftas fram under galan börjar bli något av en vana för kedjan. 2017 utsågs Akademibokhandeln till Årets butikskedja och i fjol nominerades man som finalist i kategorin Lojalitetsprogram.

Akademibokhandelns vänner har i dag två miljoner medlemmar.  

Det är enkelt att hålla sig à jour

Det är enkelt att hålla sig à jour med allt som händer i branschen via Svensk Bokhandels sajt. Ännu enklare blir det om man abonnerar på våra nyhetsbrev. Varje gång vi lägger ut en större nyhet landar ett mejl i din inbox. Samma sak på fredagar då vi antingen summerar veckans händelser eller aviserar ett nytt nummer av tidningen.