Black Friday-knepet: ”Man får vara lite smartsnål”

Sakari Luovio.

Trots att handelshögtiden Black Friday numera är etablerad fortsätter den att överraska branschen.


– Jag gick hem smådeppig på fredagen, vaknade till en väldigt bra lördag, och sedan blev söndagen riktigt bra, säger Adlibris försäljningschef Sakari Luovio.

Publicerad

Sedan Black Friday började ta fart i Sverige i mitten av 2010-talet har utvecklingen gått snabbt. Från hejdlösa rabatter på fredagen, till att spridas ut över flera dagar och för att sedan bli Black Week. För handeln har lönsamhetsbryderier också förbytts mot acceptans och strategiplanering, allt medan konsumenterna börjat lära sig mönstren.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS