Tillbaka

Byter strategi

2010-11-05
av Lars Schmidt
Efter att ha stått och stampat i flera år tappade Sandviks Förlag, som tidigare hette Go’boken, nästan en femtedel av försäljningen förra året. Nu byter man strategi.

Det är fortfarande negativ option som är basen, men det finns en större potential i e-handel, säger snart avgående vd:n Christer Törnqvist.

Tanken är att kunderna – småbarnsföräldrar – ska lockas till Sandviks hemsida för att köpa böcker. Man kommer också öppna för andra förlag att sälja via hemsidan.

– Vi ska vara den naturliga sajten att gå till när man söker barnböcker, säger Christer Törnqvist.

 

I förlagsspecialen:

Tabeller och grafer
Det sista tunga året?
Fortsätter att växa
Byter strategi
Nöjer sig inte
Lönsamt att vägra lämna rabatter
Var tredje krona i vinst
Tillbaka på ruta ett
Årets förlagsraket
Nobelbaksmälla
Ett förlag som alla andra?
E-böcker skapar tillväxt

Det är enkelt att hålla sig à jour

Det är enkelt att hålla sig à jour med allt som händer i branschen via Svensk Bokhandels sajt. Ännu enklare blir det om man abonnerar på våra nyhetsbrev. Varje gång vi lägger ut en större nyhet landar ett mejl i din inbox. Samma sak på fredagar då vi antingen summerar veckans händelser eller aviserar ett nytt nummer av tidningen.