"Digitalisera allt - annars gör någon annan det"

Sätt igång – digitalisera allt och satsa på digital marknadsföring. När de ”tre stora”, Amazon, Apple och Google, börjat sälja e-böcker måste förlagen anpassa sig till en ny spelplan, där prissättning, affärsmodeller och distributionskanaler förändras. Det viktigaste är att vara förberedd. Det var budskapet från Sara Lloyd, chef för Pan Macmillans digitala verksamhet, under seminariet ”Den digitala tryckvågen”. Två tunga

Publicerad

okbranschen internationellt, Sara Lloyd och Ronald Schild, vd för Libreka, den största e-boksplattformen i Tyskland, talade på seminariet som hölls på Kungliga Biblioteket under torsdagen. ”Den digitala tryckvågen” arrangerades av forskningsprojektet Forum för boken och i publiken fanns förlagsrepresentanter, entreprenörer, återförsäljare och akademiker.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS