”Kan straffa debutanter”

Under den dryga månad som gått sedan lanseringen har Sesamy både hunnit utropa »peak subscription« och få en ny delägare. Men hur ser förlagen på framtiden för marknadens senaste aktör?

Publicerad

Sesamys affärsmodell bygger på att sälja digitala böcker styckvis, utan abonnemang och med möjlighet att läsa eller lyssna i valfri app eller läsplatta. Enligt grundarna Karl Rosander och Måns Ulvestam, som tidigare drivit podcastplattformen Acast, har bokkonsumenterna tröttnat på prenumerationstjänsterna. Och ambitionerna är högt satta. Häromveckan gick investeringsföretaget GP Bullhound in som delägare och om ett år ska Sesamy finnas i större delen av Europa, enligt grundarna i en intervju med SvB.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS