Multimedia har hittat hem

Expansionen är kraftig, men lönsamheten är ibland dålig. En halv miljon nya hemma-pc i år, mer sparsmakade leverantörer och skickliga återförsäljare ska se till att cd-rom blir en massmarknad. Minst en miljard kronor i konsumentledet i år tippar distributörerna, men då måste julhandeln bli stark. Lite trögare går det på skolmarknaden, där de små aktörerna verkar ha mer vind i seglen än de etablerade förlagen. Cd-ro

Publicerad

t nöje, inte bara för småbarnspappan. Bonnier Multimedia gjorde förra året en förlust på 22 miljoner kronor på en försäljning av 18 miljoner. I år räknar vd Peter Levin att affärerna precis inte ska gå ihop, men omsättningen är på 140 miljoner kronor i Norden, varav 75 i Sverige. I början av året flyttade bolaget in under Bonnier Medias vingar, uppenbarligen en säkrare plats än hos nu nedlagda Bonnier Interaktiv.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS